11 d’octubre 2017

Pàtria

Escolt a Pablo Iglesias​ omplir-se la boca amb la paraula "PÀTRIA" al Congreso de los Diputados​. I escolt a Mariano Rajoy Brey​ contestar-li alabant-lo i dient de què està molt content de què empri la paraula "pàtria" per referir-se a Espanya. Jo sóc marxista i, per tant, NO tenc pàtria, tal i com diu tenir ara el Sr. Iglesias; jo tenc NACIÓ, i vull esdevenir en classe nacional sobirana, tal i com va instar el meu admirat Karl Marx​; i vull fer-ho per aconseguir l'alliberament nacional del meu poble, i l'emancipació social de la meva classe social: la treballadora. Un recordatori a Pablo Iglesias del Manifiesto del Partido Comunista​, que, per ventura, li farà recordar l'època en la qual, abans d'arribar ell al poder, compartíem ideologia marxista i, cap dels dos, teníem pàtria: 


«Hoy en día, el obrero no tiene patria, no tiene parte propia en la vida de la nación, está aún excluido de sus bienes materiales y espirituales. Pero la clase obrera adquirirá algún día el poder político y ocupará una posición dominante en el Estado y en la nación, y será entonces, cuando en cierta medida se haya constituido ella misma en tanto que nación, que será también nacional y se sentirá nacional, por más que su nacionalismo sea de una naturaleza distinta que el de la burguesía»