18 de gener 2007

Eleccions a rector (I)


S'estan perfilant les eleccions a rector que es celebraran a finals del mes de març d'aquest any 2007. Sembla que hi haurà tres candidatures: la de Sergio Alonso; la de Monserrat Casas i Martí March; i, per últim, la de Carles Manera. La candidatura de Sergio Alonso és la de línia continuista amb l'actual equip rectoral; així, i per posar un exemple, recordem que el propi Alonso ha estat vicerrector fins fa uns dies. A més, hi ha rumors de que serà la candidatura que rebrà el suport dels sectors més dretans de l'electorat estudiantil. Per ara sembla que Alonso està intentant fer una candidatura d'integració que aglutini a àmbits diversos de la universitat, aconseguint així llevar-se de damunt aquestes acusacions de deriva cap a la dreta de la seva candidatura. Per un altre costat, la candidatura de Montse Casas i Martí March sembla que encapçalarà el sector renovador davant la política duta a terme per l'actual equip rectoral. Els resultats de la candidatura de Carles Manera són una incògnita, encara que a ben segur que el seu destacat protagonisme al si del PSOE illenc pot ser un factor que se li retregui sovint durant la campanya. A tot això, esperem que surti de les eleccions un nou equip rectoral que, amb gent i idees noves, torni la Universitat a la primera plana de la societat civil illenca. He defensat en moltes ocasions que la Universitat no es pot limitar a ser una acadèmia, sinó que ha de ser molt més que això, i la Universitat la fan, entre d'altres i fonamentalment, els seus caps dirigents. Per tant, la gent que surti d'aquestes eleccions haurà de marcar el futur de la UIB en els pròxims quatre anys; quatre anys que seran decisius per a la Universitat i pel País.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Cualquier universidad tendría que ser una institución de prestigio y, sin embargo, en los últimos tres años ha habido una serie de lamentables incidentes que revelan que las cosas podrían hacerse mejor de lo que actualmente se hacen.

En una de las Facultades de la UIB una profesora con contrato precario tomó una baja por depresión vinculada a lo que el Diario de Baleares definió como "mobbing". Al parecer esta situación de presunto acoso fue llevada a cabo por la persona encargada de dirigir la carrera académica de la afectada. A otro profesor se le acabó su contrato tras muchos años de servicio a la universidad y no se le renovó sin que hubiera motivos académicos aparentes. ¿Para qué se forma durante años a una persona y después se le echa? Yo soy empresario, me licencié el la UIB en su momento y no puedo entender este gasto de recursos para formar a alguien que va a aprovechar su formación en empresas privadas. Si yo tengo un trabajador y me paso una serie de años cualificándolo e invirtiendo en su formación... ¿cómo puede explicarse que se le eche sin más? Por cosas como esta prefiero dedicarme a la empresa privada que es más eficiente. Estos hechos nos revelan que algo falla en las estructuras de poder de nuestra Universidad.

Parece ser que la historia se repite aquí con otros tintes y matices. Espero sinceramente que no sea así. Cuando hay suficiencia académica demostrada con un buen ejercicio docente y un currículo brillante, desde luego no debería ser así porque de serlo estaríamos ante un caso de flagrante arbitrariedad.

Para los rectorables, dos propuestas: encontrar un punto de equilibrio entre la universidad medieval del señor feudal y la academia privada con aprobados previo pago, dos tendencias igualmente perniciosas que perjudican la mejor gestión de los intereses públicos.

Y es que, no lo olvidemos, fuera del microcosmos de la universidad está la sociedad a la que se tiene que servir y nutrir de los mejores profesionales.