05 de gener 2007

Sobre el BLOC i la tendenciositat


Se m'ha deixat al blog un comentari anònim allà a on se m'acusa de ser tendenciós en el meu darrer post sobre el començament de l'any. L'origen de la polèmica està en què manifest la meva opinió sobre les plataformes contràries al BLOC per Mallorca tal i com s'ha constituït. En primer lloc he de dir que des de els seus començaments vaig lluitar per la constitució d'un BLOC que aglutinés a l'esquerra illenca. Després de moltes reunions dutes a terme per la Coordinadora de la Plataforma Progressistes amb els tres partits (a la majoria de les quals hi vaig assistir) ERC-Illes no es va voler integrar al projecte, decisió totalment respectable. Ara sembla que ERC-Illes ha fet una oferta implícita a Entesa i a UM de cara a futur, al parlar el conseller Puigcercós el passat 29 de desembre de 2006 en l'acte nadalenc de Ca'n Domenge amb aquests termes: "El també conseller català recordà que el seu partit perseguia un «autèntic bloc de l'esquerra nacional», un acord entre «independentistes, nacionalistes i, fins i tot, regionalistes»"(Declaracions reproduïdes al Diari de Balears). Que jo sàpiga, el regionalisme a Mallorca ho representa UM, i això no és gens tendenciós. A més, i en quant a Entesa, dir que curiosament el primer pacte preelectoral que han tancat ha estat amb UM a un dels pocs municipis allà a on sembla que tindran força: Santa Eugènia. En relació a l'asseveració de què "ERC-illes no existeix, és Esquerra - Illes, però vos interessa posar mal", dir que el partit Esquerra - Illes no existeix, és simplement una marca publicitària per la qual darrerament ha optat la secció local a les Illes de l'únic partit amb personalitat jurídica constituïda, ERC. Si qualcú ho vol comprovar que vagi al Registre Central de Partits Polítics, depenent del Ministeri d'Interior, i vegi qui és qui en quant a noms i personalitats. I per acabar, desitjar sort a Entesa i ERC en el seu camí, i que quedi clara una cosa, per jo, a l'igual que per la resta de gent que composam el BLOC només hi ha un "enemic" polític a derrotar: el PP i les seves polítiques. En cap cas entrarem en el cainisme de perdre el temps intentant restar vots d'altres formacions ideològicament properes. Tant de bo que tothom faci el mateix d'aquí al mes de maig, i entre tots, poguem derrotar al PP.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

No entiendo a los catalanes de ERC. Yo me creía que el enemigo común era el PP, pero resulta que importan más las sillas que las ideologías.

Es una lástima. Mientras ellos atacan todo el día al bloc, el PP se frota las manos con satisfacción.

Fundició Ferran ha dit...

Bennàsser, líder meu! Si tothom tengués tant de seny com tu... Per la unitat, endavant amb el Bloc!

Toni Bennàssar ha dit...

Com a mínim s'han comptabilitzat, per ara, 4.800 visites. El que passa sepharad és que es veu que si no hi ha polèmica la gent no és participativa.