08 de juny 2006

Desacreditadors desacreditats

Aquest dies he tengut una bona notícia provinent de Madrid. L'agència estatal de referència d'acreditació del professorat, coneguda amb l'acrònim d'ANECA, m'ha donat l'acreditació positiva per ser contractat com a professor col·laborador. Feia poc menys de tres mesos que l'AQUIB, l'agència depenent del Govern Matas, me l'havia denegada. Ho trob significatiu. Així, public al blog la carta general que he enviat al professorat de la UIB explicant la situació i el modus operandi de l'AQUIB:

Benvolguts companys;

Com tot sabreu jo personalment, i des de l'STEI-i com a organització sindical, hem dut a terme des de el passat nadal una tasca de denúncia de les irregularitats del procés d'acreditació (o desacreditació, permeteu-me la broma) del professorat universitari executat per l'agència autonòmica AQUIB. Ara, en el meu cas, crec que s'ha demostrat, pel pes dels fets, que s'havia comès per part de l'agència una manifesta injusticia en el moment que l'AQUIB va desacreditar el meu currículum per ser professor col·laborador. Així, un currículum que amb documents adjunts sumava 253 pàgines fou desacreditat amb una sola línia i sense que hi hagués a l'agència cap document de baremació del mateix. Davant aquesta, segons el meu punt de vista, arbitrarietat, vaig fer tres coses.

Primer, presentar recurs de reposició davant l'agència, que fou desestimat.
Segon, presentar recurs contenciós-administratiu davant els jutjats, que continua en marxa.
Tercer, presentar sol·licitud davant l'agència estatal ANECA.

Ara, i per alegria meva, l'ANECA m'ha acreditat per ser professor col·laborador. La situació, des de el meu punt de vista, és molt greu. Que l'AQUIB, un simple consorci administratiu de la CAIB, me digui que no estic capacitat per ser professor col·laborador a la UIB, i que, 3 mesos després, amb el mateix currículum, l'ANECA, agència espanyola de referència, m'acrediti per ser professor col·laborador a qualsevol universitat de l'estat espanyol (a la UIB, universitat espanyola, m'imagin que també) vol dir qualque cosa. El sistema d'acreditacions de l'AQUIB ha fallat estrepitosament en el meu cas i me supòs que en molts d'altres casos. L'AQUIB sembla que no es conscient que està jugant, acreditant i desacreditant sense to ni so, amb el futur professional de la gent i això no és pot permetre de l'administració pública.

Jo continuaré a títol personal, molt probablement, la demanda que tenc interposada contra l'AQUIB (demanda que tirar-la cap endavant, per un simple professor ajudant, vos podeu imaginar que ha suposat un desgast personal, anímic i econòmic considerable). Incorporaré en el moment processal oportú l'acreditació ANECA i veurem com justifica l'AQUIB davant la justícia que exigeixi unilateralment i sense motivació molt més (no es sap quant) que el que demana la Dirección General de Universidades.

Adjunt us enviï un pdf amb la desacreditació AQUIB i l'acreditació ANECA, que quedi com a prova pública d'una injustícia flagrant. Demanar-vos que si coneixeu més casos com el meu les fageu públics fent una rèplica col·lectiva a n'aquest correu electrònic. Oferir-vos el meu ajut desinteressat, com a jurista i sindicalista de la casa, pels problemes que tengueu amb l'AQUIB. Animar-vos a que tots els desacreditats per l'AQUIB exerciteu els vostres drets davant l'administració de justícia i que no us quedeu mans plegades davant situacions que considereu injustes. I, per últim, donar les gràcies a tots aquells que m'han donat suport en els moment durs en que se qüestionava la meva capacitat professional.

Salut companys!

Toni Bennàssar