28 d’agost 2016

CO2 aeri

Si un simple viatge en Fokker a Eivissa genera 62,38 kilograms de CO2 per passatger, jo em deman: algú ha estudiat mai l'impacte del C02 sobre la salut dels habitants de Mallorca que tenim/patim proporcionalment un dels aeroports amb més trànsit d'Europa? Segons les darreres dades, cada minut entra un avió per Son Sant Joan en temporada alta. Algú ha estudiat quin impacte té la contaminació provocada pels avions sobre els veïnats que vivim a Son Ferriol i a Sant Jordi; pobles que fan frontera amb l'aeroport? Per quin motiu AENA, enlloc d'espoliar i dur-se'n de cap a Madrid els beneficis que genera Son Sant Joan per finançar a la resta d'aeroports deficitaris desplegats per la geografia espanyola, no es dedica a sembrar als voltants de l'aeroport grans extensions d'arbrat que, com a mínim, mitigui, ni que sigui simbòlicament, l'impacte ambiental del trànsit aeri? 

I un cop acabades les reflexions sobre la contaminació pel trànsit aeri, podíem passar al marítim de creuers: Algú ha estudiat l'impacte de la contaminació atmosfèrica provocada per l'arribada constant de creuers al port de Palma? Moltes preguntes que fer, i no sé si la Direcció General de Canvi Climàtic del Govern de les Illes Balears les podria, o hauria, de contestar...