09 d’agost 2013

Samarreta de Qatar

Fa empegueir que un Club com el Barça, que sempre "ha estat el que ha estat, i ha representat el que ha representat", porti publicitat a la camiseta d'una monarquia absolutista que no permet els partis polítics i que no respecta els drets humans. Encara m'enrecord quan l'Athletic de Bilbao i el FC Barcelona eren els únics clubs de Primera Divisió que no portaven publicitat a les samarretes per no vendre la seva imatge, i de retruc la seva identitat. Els dos han acabat venent la samarreta, però el Barça, enguany, ha estat el que ha caigut més baix. Primer es va imprimir el logo de Unicef per ensabonar al soci, després es va incorporar la Qatar Foundation, i ara ja és el "patrocinador", directament, Qatar Airways. Si el Barça s'ha identificat per molts amb Catalunya, i, en certa manera, amb tots els Països Catalans, veure com ara s'identifica, per la mateixa regla de tres, a Catalunya amb les monarquies absolutistes àrabs fa molt de mal. El mercantilisme ha destruït el poc que quedava de romanticisme en el futbol professional.