07 de juliol 2013

Darreres paraules

El Departament de Justícia de Texas ha fet una pàgina web amb les darreres paraules dels presos que ha ajusticiat durant les darreres dècades. Ja es sap que a la gent li encanta tot allò que sigui morbós i, en conseqüència, la pàgina està sent un èxit i té milions de visites cada mes. Actualment hi ha penjades les paraules dels 500 darrers presos assassinats a Texas. D'entre elles em qued amb la número 9, la de l'hispà Henry Porter, tota una declaració d'intencions sobre el que és la justícia als Estats Units:

"La gent reclamava la meva vida, i la tendrà aquesta nit. El poble mai va reclamar la vida del policia que va matar un nen de tretze anys d'edat, que estava emmanillat al seient del darrere d'un cotxe de policia. El poble mai van reclamar la vida d'un oficial de policia de Houston que va colpejar i va ofegar José Campo Torres i van llançar el seu cos al riu. Vostès criden per una justícia igualitària. Aquesta és la seva justícia igualitària. Això és la justícia igualitària dels Estats Units. La vida d'un mexicà no val res. Quan un policia mata algú rep una suspensió de condemna o la llibertat condicional. Quan un mexicà mata un oficial de policia la pena de mort és el que obtens. Des d'allà em criden que sóc un un assassí a sang freda. Jo no lligo a ningú a una llitera. No li introduesc verí a les venes des de darrere d'una porta tancada amb clau. Deis a n'això justícia? Jo dic a n'això i a la seva societat un grup d'assassins a sang freda. No dic això amb cap amargor o enuig. Només ho dic amb sinceritat. Espero que Déu em perdoni per tots els meus pecats. Espero que Déu sigui tan propici a la societat com ho ha estat per a mi. Estic a punt, Warden".

Henry Porter, executat a Texas el 9 de juliol de 1985.