21 de gener 2013

Crisi i combustible

Llegia ahir com Nissan ha anunciat que el nou Civic (versió 2012) muntarà a Europa un motor diesel 1.6 que no es muntarà a cap altre lloc del món. Aquest motor ve a substituir com a motor estàndard al motor de 2.2 diesel que fins ara venia muntant la marca nipona en tots els seus Cívics de forma genèrica. El motiu d'aquest motor especial pel mercat europeu és que tenim, a Europa, el preu dels combustibles més car del Món proporcionalment, així que tot plegat fa que ens haguem de mirar  els europeus, per damunt de tot, en el consum a l'hora de comprar un cotxe (cosa que a altres països no fa falta que facin...). Això m'ha dut a reflexionar sobre el component energètic de la crisi. Tal i com va passar en els anys 70 aquesta crisi nostra té molt a veure amb l'encariment del preu del petroli. Han passat quasi 40 anys i no n'hem après gens. Enlloc de fomentar les energies alternatives, seguim depenent del petroli de la península aràbiga i del gas argelià i rus per fer funcionar la nostra economia. O apostam per les renovables a Europa, o no tenim cap sortida. I això ja no és una qüestió de verdor ideològica, que també, sinó de pura supervivència econòmica.