26 d’agost 2009

El tren d'Alcúdia

Es veu que un dels temes de debat del mes de setembre serà el traçat del tren d'Alcúdia. L'Ajuntament defensa el traçat per l'Albufera d'Alcúdia, mentre que la Conselleria de Mobilitat proposa, després d'uns llargs estudis tècnics, construir la via aferrada a l'actual carretera d'Alcúdia. Fora ser expert en la matèria, i com a simple ciutadà ecologista, si me donen a triar entre que una nova infraestructura de transport passi al costat d'un parc natural o d'una via asfaltada, la resposta la tenc clara. En tot cas, sembla que si l'Ajuntament s'oposa de forma frontal al traçat es poden invertir el doblers en altres projectes. En aquest sentit, una ruta que es fa de cada cop més imprescindible és la construcció d'una nova via de tren que uneixi Palma amb Llucmajor-Campos-Santanyi, passant, si fos possible, per Son Llàtzer, Son Ferriol i Son Sant Joan. A ben segur que seria un línia fortament rentable si suman els usuaris dels transport regular interpobles i els de la línia 14-15 de l'EMT. A més, aquest tren cobriria una ruta completament alternativa al traçat dissenyat pel tramvia de la Badia de Palma, oferint una major velocitat degut al menor número d'aturades als usuaris que volguessin un servei express per anar a l'aeroport. Crec que, com a mínim, és una idea a pensar.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Bon dia, sol seguir els teus articles i m'agrada el que escrius, però en aquest tema del tren tenc una altre opinió. El traçat sud és cert que passa vora el parc natural, però si anassis a fer una volta per allà, en concret a la banda de la central del murtera voras com a de natural no hi te res de res, brutor de la central i terrenys mal cuidats (a l'esquerra de la carretera de l'albufera, i a la dreta si, parc natural i ben conservat), el traçat nord a més d'afectar vivendes de families que hi viven tot l'any (Son Fe), atravessa de mala manera les marjals pobleres i molins antics, fent que segons quins "cortons" ja no valdràn la pena sembrar-hi afectant greument els pagesos de sa pobla, que cada vegada tenen més dificults.
PD: els pagesos ben mirat també són obrers, i no és feina facil!
Salut

Anònim ha dit...

AAh i enhorabona per l'atlètic balears, també esper que pugi i que l'experiencia de l'any passat valgui per millorar el futur. i esper que algún dia es digui CE atlètic Balears i no CD Atlético Baleares!
Molta sort i gràcies!

Toni Bennàssar ha dit...

Començant pel final, dir que els pagesos són obrers, i jo sóc fill de pagesos i m'ha tocat molts d'anys fer de pagès per guanyar-me les sopes. En quant al traçat, hi he passat sovint per la carretera que travessa el parc natural i duu a la zona del Murterà, i coincidesc amb tu que necessita mà de metge. A pesar d'això, no crec que sigui la millor solució ficar-hi aprop un tren amb tot el que implica. En tot cas, el sentit del meu comentari, més que fer una aposta decidida per un traçat que no conec ja que no sóc ni pobler ni alcudient, és, en primer lloc, donar suport a la decisió de la Conselleria que m'imagin que no deu ser improvisada coneixent els amics que hi fan feina. En segon lloc, i fonamentalment, el post té per missió reivindicar la línia que crec que es diria de migjorn i que recorreria el traçat Palma, Son Llàtzer, Son Ferriol, Son Sant Joan, Llumajor, Campos i Santanyí. Segons el meu parer, aquesta tindria una potencialitat de passatgers impressionant. Basta veure així com va el bus (EMT) de Son Ferriol-Son Llàtzer cada dia, i pensar amb la gent que agafa a diari també el bus de Llucmajor (per no parlar de Santanyí i Campos). Aquest nou traçat es podria convertir, a més, en una alternativa exprés al tramvia de la badia pels passatgers de l'aereoport.