04 d’abril 2019

Voyager

Les Voyager es llançaren pocs dies després de jo néixer. Les vaig descobrir, de nin, de la mà de Carl Sagan i el disc d'or de la Voyager 1 me va fascinar des d'aquell mateix moment i va quedar gravat en la memòria. A ben segur que a elles (i a ell) es deu la meva afició per l'astronomia. A l'època ja d'internet he seguit el seu viatge còsmic i he pogut veure com la Voyager 1, l'any 2017, deixava el sistema solar, a 20.916 milions de kilòmetres de distància de la Terra, i es dirigia al centre de la nostra galàxia convertint-se en l'objecte de fabricació humana que ha arribat més enfora. 


A dia d'avui, encara em fascinen i seguesc amb dèria les seves dèbils emissions. Ara, a la fi, he pogut aconseguir una còpia facsímil del croquis original de la NASA (National Aeronautics and Space Administration) que penja orgullós al meu despatx...