21 de juliol 2007

Nomenaments


Poc a poc, el Govern de les Illes va acabant l'organigrama que haurà de regir el futur polític d'aquest País durant els propers quatre anys. Aquest dies hi ha hagut, en especial, quatre nomenaments que m'han satisfet a títol personal. El primer, l'elecció de Pere Sampol com a nou senador per les Illes Balears a la Cambra Alta espanyola. Jo sempre he estat crític amb les funcions i el paper secundari del Senat espanyol, però el fet que, per primera vegada, tinguem un parlamentari d'esquerra nacionalista a Madrid és un factor a destacar. A més, s'ha anunciat que, amb tota probabilitat, a l'històric Pere Sampol el substituirà a mitjan legislatura Miquel Àngel Llauger, portaveu i diputat de Els Verds de Mallorca. En Miquel Àngel serà, si no vaig errat, l'únic parlamentari verd que hi haurà a les Corts espanyoles, una altra fita històrica. El tercer nomenament que m'agradaria destacar és el de la nova Directora General d'Universitat, Francesca Garcias. Xesca, degana de la Facultat de Ciències, és amiga i companya de moltes activitats acadèmiques que hem pogut fer junts. Sens dubte, amb ella al capdavant, la política universitària donarà un gir positiu. Per últim, el darrer nomenament que m'agradaria significar és el de Sebastià Serra i Busquets com a Director de l'Institut d'Estudis Baleàrics. Amb en Sebastià m'uneix una gran relació personal i molts d'anys d'activitat acadèmica conjunta. Va ser, entre d'altres coses, un dels primers en felicitar-me pel meu nomenament com a responsable de la defensoria del menor de la CAIB, i no em queda d'altre de manifestar la meva pública satisfacció, al marge de conjuntures polítiques singulars que no vénen al cas, pel fet que un amic assumeixi un càrrec tan important pel desenvolupament cultural del País.