29 de juliol 2007

15 dies de gestió

Aviat farà quinze dies que vaig assumir la direcció de l'Oficina de Defensa del Menor. Si ja és de per sí una tasca agradable la de gestionar els interessos públics, si t'encarreguen la defensa d'un dels sectors més desafavorits de qualsevol societat, tal i com és la infància i la joventut, la feina feta és particularment engrescadora. La problemàtica dels menors a les Illes Balears és molt greu. Tenim, i de cada dia més, greus problemes socials que es tradueixen en situacions de desemparament clamoroses pels menors d'edat. Sembla mentida, quan a hom li ha tocat veure de primera mà la dura realitat que els toca viure a moltes famílies, que encara hi hagi demagogs que parlin de què Mallorca és el paradís. És cert que a les Illes molta de gent viu bé, però no és menys cert que, els que viuen malament, ho fan passant-lo molt pitjor que a altres bandes, degut a l'ambient en el que els toca sobreviure. Hi ha un autèntic món de sofriment, davant ca nostra, que molts no volen veure. A jo particularment, em tocarà durant el meu mandat afrontar tota aquesta problemàtica. Esper poder ajudar a arreglarr, en la mesura de les meves possibilitats, alguns d'aquests problemes que afecten als infants i adolescents. Ells bé que ho necessiten.