18 de setembre 2016

PSM marxista

Anys 70: La seu del PSM-Entesa Mallorca presidida per un retrat den Karl Marx; quants d'anys i quantes coses han passades des de llavors! Qui els hauria de dir aleshores, a aquells fundadors, que el seu partit acabaria dirigint la Conselleria de Turisme, amb alguns dirigents nomenats que provenen de la CAEB; o impulsant, des de una institució que presideixen, l'autopista de Campos, finançant el Güell a Lluc a Peu, o encarregant producció audiovisual a Sinto Farrús. Moltes coses han passades i moltes han canviades... però se'ls ha de reconèixer que, sens dubte, les Illes no serien les mateixes sense l'aportació de la gent de base del PSM (tota la meva admiració per ells, molts grans amics meus), tot i la deriva ideològica que, al meu modest veure, i des de la distància, s'ha patit darrerament. M'encanten els records que penja diàriament, la majoria amb acompanyament gràfic, Miquel López Crespí. Mirar el passat, ens ajuda a veure amb perspectiva el present, i hauria d'ajudar a veure amb més claredat el que ha de ser el futur. I una simple foto de Marx, col·locada a l'esquerra com no, m'ha inspirat un poc avui. Crec que estam entrant en una fase de reordenació de l'espai de l'esquerra política transformadora molt interessant, en el qual, els canvis seran dràstics, inesperats, i en molt poc temps. Per ventura m'equivoc, o no... però ja sabeu que Marx escrigué molt sobre el caràcter cíclic de la història i esperem que aquest cop no es manifesti en forma de farsa.

Foto de Miquel López Crespí