04 de setembre 2009

Afganistan

Encara m'enrecord, sent jo petit, del referèndum de l'OTAN. M'enrecord dels crits d'OTAN no, bases fuera, dels cartells, a favor i en contra, penjats pels carrers de Son Ferriol per part dels diferents partits polítics, m'enrecord també d'aquelles pintades que deien "Asesinos NATOS" que jo no entenia (molts anys després vaig saber que NATO eren les sigles de l'OTAN en anglès). També em record d'unes imatges, vistes pel Telediario (un informatiu que els meus padrins, amb molta saviesa, li deien "es parte"), d'Ana Belén cantant Sólo le pido a Dios a la Casa de Campo de Madrid en un míting anti OTAN organitzat pel PCE. El referèndum va anar malament i el "carisma" de Felipe González va fer que els espanyols votassin "sí" a la integració d'Espanya a una aliança militar sotmesa a les ordres dels Estats Units. Ara, avui, es portada dels diferents mitjans de comunicació que soldats espanyols abaten a 13 presumptes terroristes a l'Afganistan (així ho titula, de forma literal i referenrit-se a persones com si fossin peces de caça, l'ABC). Segons el mateix diari, els soldats espanyols comentaren després de l'accident que "les hemos dado bien". Ara sembla que el govern del pacifista Zapatero vol enviar a molt curt termini més tropes militars a Afganistan. D'aquella entrada a l'OTAN ara en pagam aquestes conseqüències. Una OTAN, de la qual en formam part, i que ahir mateix va matar a 90 persones en un atac aeri. 90 persones, d'entre les quals només ha reconegut l'OTAN que hi havia uns 45 talibans. Així, en números redons, resulta que un mínim de 45 civils han mort en l'atac "aliat". Un 50% d'efectivitat em suposo que és una bona ràtio per les intel·ligents màquines de matar occidentals.

Jo només em deman, és aquesta la manera de posar la pau en el Món? Què punyetes pinten els soldats espanyols, a les ordres dels Estats Units, a milers de kilòmetres de distància i col·laborant, directa o indirectament en massacres de població civil? És aquesta la manera més eficaç de combatre l'integrisme islàmic que va provocar l'11S i l'11M? Sincerament, ho dubt.