Madrid, metròpoli

Madrid, com a comunitat o ciutat, no té cap arrelament històric propi. És una construcció artificial castellana impulsada pels Borbons després de la Guerra de Successió per controlar, com a metròpoli i des del centre geogràfic de la península, l’extracció sistemàtica de recursos dels territoris ocupats*. No és un projecte nascut de la història, sinó del disseny polític i de la voluntat de domini colonial.


Per això, el dia de la Comunitat de Madrid no se celebra amb símbols autonòmics propis, sinó amb els espanyols borbònics 👇. No en tenen d’altres. Tot el que són ho deuen a aquest poder central que els va crear i els manté saquejant els territoris que li serveixen, mitjançant aquest mateix domini colonial extractiu.


Llegiu, si podeu, el llibre “Espanya, capital París”, del Dr. Germà Bel.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Manifest Antiespanyol

"La internacional" en català

Malditos socialistas, malditas elecciones...